Jak szybko nauczyć się mówić po włosku?

15:30





Czy jest coś, co kilkakrotnie może przyspieszyć twoja sprawność mówieniu po włosku?
Ovviamente. Jeśli to zastosujesz znacznie wyprzedzisz większość uczących się.
Pisałam już tutaj na temat tego, jak ja uczyłam się włoskiego, jednak tym razem podam ci kilka konkretnych tricków, które przyspieszą twoją naukę.


Żeby nauczyć się włoskiego na poziomie średnio zaawansowanym potrzebowałam 5 miesięcy. Tylko 5 miesięcy!
Następny miesiąc przeznaczyłam na utrwalanie wszelkich informacji. Nauka języka włoskiego zajęła mi mniej niż 6 miesięcy. Niesamowite?
Może trochę.
By płynnie mówić w danym języku potrzebujesz ok. 2000 słów.
Zakładając, że będziesz uczył się 20 nowych słówek dziennie, to 20x100 dni = 2000 słów. 100 dni to ponad 3 miesiące. 
Wiem, że w tym momencie 20 nowych słówek dziennie wydaje ci się kosmiczną liczbą, jednak spokojnie. Możesz uczyć się nawet 10, czy 5 słów, ale rób to codziennie.

Jest kilka prostych metod, które ułatwią ci przyswojenie obcego języka.
Są to zasady dość prosta, jednak sprzeczne z wszelkimi powszechnymi metodami nauki języków obcych.
A konkretniej... 

Pisz po włosku.

Mnie bardzo pomogło prowadzenie bloga w języku włoskim.
Możesz pójść w moje ślady, albo pisać opowiadania, wypracowania, teksty piosenek. Cokolwiek, ale zacznij już dzisiaj.


Naklejki na przedmioty codziennego użytku.
 
A proposito, odnośnie otaczania się językiem włoskim...
Na początku nauki zastosowałam pewien patent, który naprawdę świetnie się u mnie sprawdził: nakleiłam na przedmioty codziennego użytku, które znajdowały się w moim pokoju mała karteczki z ich włoską nazwą. Tym sposobem chcąc nie chcąc, miałam styczność z włoskim na co dzień.
Oprócz tego poszłam o krok dalej i zmieniłam nawet język w swoim telefonie na Italiano.

Słuchaj włoskich podcastów.
 
Początkującym polecam stronę learnitalianpod.com ,  albo kanał na You Tube One World Italiano.
Słuchaj, próbuj zrozumieć i powtarzaj. Mnie to bardzo pomogło na początku nauki włoskiego.

Aplikacje do nauki.

Szczególnie polecam ci aplikację MEMRISE, z której korzystałam. Na androida też powinna być dostępna, sprawdź.
Jest naprawdę pomocna, dużo mi dała. Oprócz aplikacji jest też strona internetowa memrise.com,
na której możesz kontynuować swoją naukę ze smartfona.

Ucz się całych zdań lub wyrażeń.

Pewnie, że bardziej atrakcyjne i łatwiejsze jest uczenie się kilku/kilkunastu słówek i owszem, one znaczą bardzo dużo, ale jeszcze więcej znaczą gotowe zdania. Bardziej ci się przydadzą i choć tak oczywistym wydaje się być tworzenie zdać na potrzebę na poczekaniu, to jednak dla osób mających styczność z nowym językiem niedługi czas jest to wielkim problemem, nierzadko barierą nie do przejścia.

Tworzenie zdań jest bardzo łatwe. 
Zacząć możesz od najprostszych rzeczy, tj. przedstawianie się.

Io + sono + polacca / e / vengo / dalla / Polonia
Ho + cokolwiek, tutaj możliwości jest wiele.


Słuchaj włoskich audiobooków.

Korzystaj z tego co jest dostępne w Internecie.
'Osłuchanie się' z językiem jest bardzo ważne, a najlepszą metodą jest po prostu słuchanie audiobooków kiedy sprzątasz, jedziesz do pracy, gdziekolwiek. Możesz zacząć np. od tego, tego, albo tego.

Powtórzę się, ale w nauce nowego języka najważniejsza jest regolarità, determinazione oraz bersaglio.

Buona fortuna! Ciao!







You Might Also Like

0 komentarze

ultimi aggiornamenti


Created with flickr slideshow.

guardare per e-mail